29 maj 2012

Falafel på nolltid


När jag rekade i affärens kyldiskar en dag återupptäckte jag en gammal favorit. Jag vet att tillverkaren satsade mycket seriöst för så där 10 år sedan, men många entusiaster får det svårt att hålla sin linje i hård konkurrens, där minsta försämring av råvaran är lönsam. Förpackningen har vilat i min frys tills jag hade bråttom igen.

Läs innehållsförteckningen! Den innehåller få ingredienser och inte ett enda livsmedelsnummer. Sojaolja och majsstärkelse. Man är nog lite avtrubbad idag när det gäller smakämnen så jag hade tyckt om lite mer spiskummin i dem, men det kan man ju korrigera själv. Och barnfamiljer är större kunder än en mormor.

Det blev alltså en lunchtallrik på 6 minuter. Inte tid att salta ur gurkraspet till tzatziki så det fick ligga bredvid den turkiska yoghurten. De frysta bönorna i stekt form blev faktiskt godare än urvattnat kokta. Riset är en uppstekt rest från igår.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar